Renault 5 Alpine Turbo Renault 5 Alpine Turbo

Prijs
Verkocht
Financieren
Autorapport
Merk
Renault
Model
5 Alpine Turbo
Uitvoering
Renault 5 Alpine Turbo
Kenteken
HN34KG
Carrosserie
Hatchback
141891 km
Apk
Ja, tot 23-12-2018
Bouwjaar
1982
Bouwjaar
03-1982
Kleur
Blauw
Bekleding
Stof Beige
3
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handmatig

Opmerkingen

Voordat een auto, in dit geval deze Renault 5 Alpine Turbo, op het Podium verschijnt maak ik eerst een uitgebreide proefrit. Zo ook met dit vroege, origineel Nederlands geleverde exemplaar.

Mijn ervaring met deze auto's is het compromisloze karakter. De Turbo doet mee, of niet. Er is geen tussengebied. Het metertje op het dashboard geeft je door wanneer je de duw in de rug kunt verwachten.

En als het zover is, dan komt die duw ook echt. Voorwielen zoekend naar grip. Beide handen aan het stuur. Niks ASR, maar echt werken en corrigeren.

Flauwe bocht. Gas los, beetje bijremmend. Achterkant wil kwispelen. Beide handen aan het stuur. Niks ESP, maar echt werken en corrigeren.

Terugschakelen voor beter toerental. Even zoeken met de pook, voorzichtig langs de synchromesh en dan klik. Zorgen dat je bij 4000 toeren per minuut uitkomt zodat je het koppel van 147Nm kunt aanspreken. Het lijkt weinig, maar 844kg (+ bestuurder + brandstof) vraagt niet veel meer om je dé sensatie te geven. Beide handen aan het stuur. Niks auto-adaptief, maar echt werken en corrigeren.

Tijd voor een stop. Even afkoelen. Niet voor de auto, maar voor jezelf. Natte oksels, vlekken op je wangen en in nek. Morgen weer verder. En dan de koude start. Choken, Niet helemaal uittrekken, dan gaat het blok te veel razen. Maar ook niet te weinig, anders slaat hij weer af. Na de eerste bocht al een stukje terug met de choke. Halverwege het lange rechte stuk choke helemaal terug. Niet eerder, maar ook niet later. Daarna weer beide handen aan het stuur, want er komt weer een flauwe bocht aan, en je moet terugschakelen....

Dit is pas echt autorijden. Wie is er mans (of vrouws) genoeg om de Renault 5 Alpine Turbo te kunnen besturen?



Hoewel aan de informatie van deze advertentie de grootst mogelijke zorg wordt besteed, kan Auto-Podium niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele onjuiste informatie van welke aard dan ook. Voor de exacte uitvoering en beschikbaarheid van de auto kunt u contact opnemen met Auto-Podium.

In sommige gevallen wordt voor het verkrijgen va de verstrekte informatie diverse websites geraadpleegd waarvan de juistheid niet altijd te controleren is. Indien u hier vragen over heeft kunt u contact opnemen met Auto-Podium.

  • antenne
  • audiovoorbereiding
  • cd-speler
  • radio voorbereiding
  • radio/cd-speler
  • 5-versnellingen
  • achterbank inklapbaar
  • achterbank neerklapbaar
  • afdekscherm bagageruimte
  • deelbare achterbank
  • sportinterieur
  • turbodrukmeter
  • achter spoiler
  • getint glas
  • lichtmetalen velgen
  • sportonderstel
  • achterruitverwarming
  • achterruitwisser
  • mistlampen
  • mistlampen voor
  • ruitenwisser achter
  • verstralers
  • 5-versnellingsbak
  • Achterbank in delen neerklapbaar
  • Achterspoiler
  • Afdekhoes
  • Radio-cd speler
  • Radio-voorbereiding
  • Sportief interieur
Motor
Brandstof
Benzine
Vermogen
81 Kw / 111 Pk
Transmissie
Handmatig
Aandrijving
Voorwiel
Cilinders
4 (1397cc)
Turbo
Ja
Exterieur
Kleur
Blauw
3
Gewicht
844 kg
Wegenbelasting
€ 55,00 - € 62,00 / € 220,00 - € 248,00 per kwartaal / per jaar
Wielbasis
2410 mm
Interieur
Bekleding
Beige